Jauna nedēļa un jauns burts. Šoreiz J. Patiesībā sākām šo burtu tieši Jaungada dienā. Man šķita zīmīgi un piemēroti. Un tā nedēļas burts izstiepies un pārvērties 3 nedēļu burtā...
Skaņu maisiņš. Tāds diezgan trūcīgs šoreiz. Iekšā tikai:
- jūraszirdziņš,
- jūras lauva,
- kā arī mūsu paštaisītā jūraszvaigzne.
Domāju, ka varētu vēl pievienot kādu leļļu jaku un tukšu jogurta trauciņu. Bet pagaidām tas nav izdarīts.
Ar jūras zvaigzni bija interesanti. A to "atrada"/izdomāja/uzvedināja pati. Kādu dien' izvēlējās darboties ar plastilīnu. Un mums ir tieši jūras tēmas PlayDoy komplekts! Nesaprotu, kā pati par to nebiju jau iedomājusies, plānojot "J" aktivitātes.
Lai vai kā, A iedomājās un izvēlējās darboties tieši ar to. Un vēl kāda sakritība (Kurš gan tic sakritībām? Es ne.) - tieši tai dienā Karīna rakstīja par plastilīna darbiņiem, tai skaitā jūraszvaigzni! Tā nu arī mums tapa jūraszvaigzne.
Kopš A apmeklē mākslas nodarbības, visam jābūt ļoti precīzi (attiecībā uz zīmēšanu un veidošanu). Neder pārāk lielas rokas un pārāk īsas kājas (ej nu sazini, vai to uztvert kā kaut ko labu vai ne gluži - vēlmi pēc perfektuma...). Tāpēc vispirms apskatījāmies enciklopēdijā, kā tad jūras iemītnieki izskatās. Un noslēgumā vēl izrotājām ar griķiem.
Turpinot mākslas tēmu: jūrnieks J peld jūrā.
Šo varētu arī saukt par Mākslas terapiju pilna laika mammai. A nebija īsti ieinteresējama uz šo projektiņu (zīmēt princeses ir daudz foršāk), bet savā galvā biju izprātojusi, kā tas varētu izskatīties, un ļoti gribējās realizēt. Tā nu pati uzzīmēju jūras ainiņu ar krītiņiem, savukārt A uzzīmēja pašu jūru ar akvareļu krāsām.
Dažas labas idejas atradu arī MLF (Making Learning Fun):
1) Lasījām stāstu par Jāzepu un viņa brāļiem no Bībeles. Un A "uzšuva" visskaistāko mēteli Jāzepam (sagatavi var atrast šeit).
Pirms.. |
.. un pēc. |
(Rozā, protams. Kādam bija šaubas? :) )
(cik labi, ka tomēr daudzi vārdi ir internacionāli un tādējādi sakrīt gan latviešu, gan angļu valodā!).
Vispirms bija jāizgriež sunītis (Jorkšīras terjers), apakšējā daļa dubultā. Jāuzlīmē uz stingrāka papīra, jāizkrāso, jāizspiež caurumiņi un jāsašuj abas daļas kopā. Visu A paveica pati (vienīgi ar caurumu izspiešanu es palīdzēju, lai abām daļām tie sakristu). Un tad jāsaliek izveidotajā kabatā attēli, kuros redzamās lietas sākas ar J (dažus atmetu, jo latviešu valodā neskanēja, bet lielākā daļa derēja: jogurts, jā, Jo-Jo, jodelēt (par to jodelēšanu es varbūt izfantazēju, bet puisītis attēlā tā kā dzied, un kāpēc gan lai viņa dziesma nebūtu jodelēšana?.. :) )).
Šonedēļ iepazināmies arī ar Jērikas rozi. Par šādu augu pat nebiju dzirdējusi līdz kāda draudzene sāka tādu meklēt. Tad nu ļāvāmies tuksneša brīnuma pārsteigumam.
Svētdienas vakarā visi kopā lasījām par Jērikas krišanu, runājām par tuksnesi un atdzīvinājām stāstu ar īstu tuksneša augu. Sākumā Jērikas roze izskatās kā sakaltis sūnu saišķis. Taču ieliekot siltā ūdenī notiek brīnums - roze atplaukst par skaistu zaļu krūmu. Vismaz tāda ir teorija.
Sakaltušais saišķītis pirms.. |
Praksē tik skaisti tomēr nebija. Roze gan atplauka. Taču process nebija vis pārdesmit minūtes, pat ne pāris stundas. Ielikām savu rozi ūdenī vakarā ap 18.00 vai 19.00, rezultātu sagaidījām tikai no rīta (ne nu gluži burtiski - visu nakti nesēdējām un negaidījām, tomēr gulēt ejot augs atplaucis vēl nebija).
.. un atplaucis. |
Toties no rīta prieks bija jo lielāks ieraudzīt, kāds brīnums noticis.
Neiztrūkstoša burtiņu skolas sastāvdaļa - darba lapas. Ar lielajiem un mazajiem burtiem. Ar krāsošanu un līniju vilkšanu. Tas laikam tā kā pret Montessori nostāju (tā burtu pārvilkšana pa līnijām), bet ja A patīk? Tad jādara! Šoreiz gan pārsvarā krāsojamās lapas.
Īpašs stāsts par jaguāru - jau gatavojoties jaunajai tēmai "J", kādā vakarā stāstīju stāstu par jaguāru (daļēji īstu - kur dzīvo, ko ēd, un daļēji balstītu uz "Joka pēc alfabēts"). A tik ļoti ieinteresēja jaguārs, ka mums bija jāmeklē, kā tas izskatās un kādā krāsā ir. Atradās pat īsta darba lapa! :)
Citas lapas atrastas šeit:
Vienīgais aiz matu galiem matemātikai pievelkamais uzdevums - no punktiņa uz punktiņu savelkams jūraszirdziņš:
Un tas pats atstāts pusdarīts. Vai jūsu bērniem arī ir tā - interese noturas tikai pirmās 3 minūtes, kamēr uzdevums pavisam jauns? Kā, nez', trenēt intereses noturību?..
Kā jau jūtams, šai nedēļā diezgan liels uzsvars bija likts uz jūru. Sestdien pat devāmies uz īstu jūru. Bet bija TĀĀĀĀDS vējš. Līdz jūras malai patiešām netikām. A teica, ka viņa tūliņ aizplīvināsies pa gaisu... :)
Ceļā uz Jūru! |
Jau rīt turpināsim ar burtu "Ž"! Nepalaidiet garām. :)
Paldies par jūsu komentāriem!
Pret Montessori pedagoģiju arī ir mācīt "pareizi" zīmēt tik mazam bērnam :D, bet svarīgākais ir, ka patīk un rosina :)
AtbildētDzēst