otrdiena, 2012. gada 9. oktobris

Par āboliem

Kā jau daudzi, arī mēs šai rudens laikā pievēršamies āboliem. Garšīgi taču! Un cilvēki vēl turklāt izdomājuši TIK DAUDZ ābolu aktivitātes!!! Kā atvēru šo linku, tā tur arī paliku.. :) Nudien nevar pretoties kārdinājumam. :) 


Šoreiz sākām ar plastalīna ābolu kokiem:

Sākumā pat nebija tāds nolūks. Bet... bērni kādā rītā paši izvēlējās plastalīnu un es pievienojos. ;) Biju domājusi, ka šis būs arī P paveicams un interesants uzdevums. Un pirmajā brīdī pat šķita, ka tā arī ir. Bet uzmanības pietika tikai stumbram...


P/mammas kopīgais koks.


A koks - bez...

... un vēlāk - ar āboliem.

Nākamajā dienā - ābols pats personīgi:

Arī šis uzdevums izvēlēts tāds, lai P var piedalīties un darboties. Bet tieši tāpat kā iepriekš - uzmanība vēl par īsu... Pietika tikai dažiem gabaliņiem. 
 
Pats process vienkāršs - plēsti vai griezti mazi papīra gabaliņi pielīmēti apaļam papīra šķīvītim. 
 
(Uzdevums Smaidīgās mammas Evelīnas iedvesmots. Viņas bērniem patika, tā nu piedāvāju arī saviem! ;) )

P + mammas ābols.
A ābols.


 Pēc trīs dienām ābols jau sāk bojāties... Izrādās - tārpiņš atnācis!!




Šie tārpiņi tapuši no olu kastītes. Izgreznoti guaškrāsām. Actiņas pavisam īpašas - pēc omes metodes no tablešu ieapakojumiem. Un man par pārsteigumu - joprojām ir uz galda, piedalās katrā ēdienreizē (kā dekorācijas ;)) un ir gluži vai interesantākie rotaļu biedri. 
(Pamanīti šeit. Kukaiņu vasaras sakarā.)


Tad mazliet ābolu + tārpiņu matemātikas:


Viens ābols vēl palicis neskarts, bet pārējos - tārpi sagrauzuši. Dažam pat caurumu vairāk kā visa pārējā!! Uzdevums - katram atbilstoši savām spējām:

1) salikt/savērt tārpiņus caurumos;
2) saskaitīt, cik tārpiņu katrā ābolā; vai
3) metot kauliņu, attiecīgo skaitu tārpiņu aizvest pie katra ābola.

(Uzdevums noskatīts no Mama Jenn: "Worms in my apples".)


Ja jau par āboliem, kā nu bez īstiem āboliem! Māksla ar ābolu pusītēm



Šis bija mans "prieka un lepnuma" uzdevums. :) JO - P kā ieraudzīja, kā paķēra savu dakšiņu, tā pilnu lapu ar āboliem piezīmēja!! Pirmo reiz' kaut kas TĀDS, kas patiešām ieinteresēja arī gandrīz 2gadnieku.




(Un interesanti - tieši dienā, kad gleznojām šos ābolus, Ilze un Karīna savā Mājas skolā darīja, ko ļoti līdzīgu! (To vēlāk izlasīju Twitterī, un arī jūs varat izlasīt - Mājas skola #1.) Reizēm domāju, ka idejas, tāpat kā bērnu vārdi, virmo kaut kur gaisā un tad pēkšņi uzkrīt. Visiem reizē. :))

A āboli.

P āboli.

Vēlāk meitiņa savu ābolu sirsniņās pielīmēja sēkliņas. Protams, iepriekš saskaitot, vai pasakot, cik katrā ābolā līmēs. 



Ābolu "praktiskā dzīve".
P tikmēr sev nodarbošanos - kā jau tas dažkārt mēdz gadīties... - atrada pats. Es teiktu, ka sanāca gluži montessoriski. :)



 



Šīs bildes, protams, mazliet "mākslīgas". P ābolus ņēma vienkārši no spaiņa un salika keksiņu formā. Kad pamanīju, ko viņš dara, atlasīju atsevišķā traukā nepieciešamo skaitu. (Galvenokārt tādēļ, lai neciestu visi āboli. Jo tie, kas nelīda bedrītēs, tika mesti pār plecu.. :)).



Un ko JŪS darāt rudenī?



Paldies par jūsu komentāriem!


2 komentāri:

  1. es plānoju šogad pirmo reizi graiziit kirbi, savadak man helovini neiet pie sirds, bet sogad meginashu nedaudz sadraudzeeties :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Atrādi pēc tam rezultātu! :) Man, savukārt, ir principiāli iebildumi pret helovīnu, bet Anna ieraudzīja tādu izgrebtu ķirbi un brīnījās, kas tas tāds. Varbūt kādā dienā tomēr jāizmēģina roka ķirbja grebšanā.. Bez helovīna. :)

      Dzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...