pirmdiena, 2012. gada 16. jūlijs

Mārpuķītēs

Pavadot nedēļu "laukos" (t.i., ārpus mūsu galvaspilsētas Rīgas) baudījām mārpuķītes. 

Sauļojāmies (sildījāmies) mārpuķītēs:

 


Un peldējāmies mārpuķītēs (Pēteris plūc puķītes un liek baseinā):



Gleznojām mārpuķītes:

 
 

Un gleznojām ar mārpuķītēm:



Sākotnējā doma bija gleznot jebko otu vietā izmantojot ziediņus. Un kādu brīdī tā arī notika. Bet tad Anna izdomāja, ka daudz foršāk ir krāsot pašas puķītes. (Nesaprotu, kāpēc tā vienmē notiek - zīmējot ar Lego, interesantākais ir nokrāsot pašus lego; zīmējot ar švammēm - jānokrāso švammes; un nu ar puķītēm arī tāpat! Kāpēc tā?..)

Un vai pamanījāt - Pēterim tikai viena krāsa, sarkanā. Līdz šim būtu devusi bērnam uzreiz visu kasti, bet izlasīju gudru grāmatu un izmēģināju iedot tikai vienu krāsu, turklāt pamatkrāsu. Jāatzīst, ka viņam ar to pilnīgi pietika. Zīmēšana gan vairāk izvērtās par plaukstu nospiedumu tehnikas apgūšanu, nevis zīmēšanu ar puķītēm.. :) 

Redzot tuvojošos lietus mākoņus, jau laikus sagatavojāmies "iekšdarbiem". Ziediņu/lapiņu/stiebriņu kompozīciju veidošana uz līmplēves:

Saulīti un zirneklīti redzat? :)

Vēl pirms lietus salasījām visvisādus augus:



Nostiprināju uz galda līmplēves gabalu un.. brīva vieta radošai izpausmei! :) Lai rezultātu nostiprinātu, pāri pārlīmēju vēl otru gabalu līmplēves. Izveidojās tāda kā caurspīdīga kolāža (jeb kolosāža, ja jums tīk! :) ).


Biju iecerējusi/iedomājusies, ka arī Pēterim varētu patikt šāda darbošanās. Tomēr sanāca citādi. Miegs bija stiprāks. :) Tātad - nākamreiz!

Šai mārpuķīšu nedēļā neizpalika arī ziediņu lasīšana un vāzē likšana, kā arī vainadziņa pīšana. Bet diena nebija laba fotografēšanai - Anna kategoriski atteicās būt par modeli! :)

Iedvesma mārpuķīšu darbiņiem šeit - Sunny day today mama: Dandelions and other flowers (tur arī daudz, daudz citu feinu ideju, lai darbotos ārā). Un arī šeit - Teach preschool: From seed to flower

Šogad pieneņu laikā nesanāca būt nekur pieneņu tuvumā, bet nākošgad varētu ko līdzīgu atkārtot!

Un nobeigumā kāds citāts no Twitter:
"Bērni, izmēģiniet visjaunāko un visaizraujošāko sociālās tīklošanas platformu! Saucas "ārā"."

Man patīk! :)



Paldies par jūsu komentāriem!




4 komentāri:

  1. ko tā grāmata saka, kāpēc viena krāsa?

    AtbildētDzēst
  2. īsumā būtu tā - bērnam pasaule jāiepazīst pamazām, arī zīmēšana un krāsas; sākumā piedāvā vienu krāsu, pamatkrāsu (zilu, dzeltenu vai sarkanu); kad ar to (un visām vilkšanas, smērēšanas, pludināšanas iespējām, ko vispār dod krāsa) bērns kārtīgi iepazinies, dod 2 krāsas (piem., zilu un sarkanu), kas kopā veido vēl arī 3 krāsu; utt. Tādējādi bērns iepazīstas arī ar krāsu veidošanās principiem. Bet tā ir Waldorf pedagoģijas grāmatas. Tur viss notiek lēnām... :) Un tomēr - Pēterim ar vienu krāsu bija pilnīgi gana.

    AtbildētDzēst
  3. Interesanti, bet kā zināt kad ir "kārtīgi iepazinies"? Kristiāna arī šobrīd reizēm glezno tikai ar vienu, es ļauju, bet sākumā (11 mēn vecumā) uzreiz devām visas 3 pamatkrāsas.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Droši vien tad, kad manāms intereses trūkums par darbošanos ar vienu krāsu.. :) Te gan derētu kāda zinošāka cilvēka komentārs. Es tik varu atkārtot grāmatā izlasīto.

      Dzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...